ابزار شارژی بخریم یا برقی؟

معرفی ابزار آلات شارژی

ابزار شارژی بخریم یا برقی؟ سوال که ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول کرده است. در ادامه این مطلب می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم. ابزار آلات شارژی از انواع ابزارها می باشند، که نیازی به اتصال مستقیم به برق را ندارند. این ابزارها از طریق باتری نیروی خود را تامین می کنند. باتری هایی که ظرفیت بالا داشته و قابلیت شارژ مجدد را دارند. ابزار آلات شارژی برای مواقعی که حجم کار کم بوده و امکان اتصال به برق مستقیم وجود ندارد، می توانند بهترین گزینه باشند.

ابزار شارژی بخریم یا برقی؟

کاربرد ابزار آلات شارژی

ابزار آلات شارژی در صنایع مختلف و کارهای متنوعی به کار برده می شوند. با توجه به نوع این ابزارها ، در صنعت ساختمان سازی برای کارهای دکوراسیون داخلی، برق کشی، دیوار سازی و … مورد استفاده قرار می گیرند. در کارهای خانگی و برای کارهای باغبانی هم می توان از آن استفاده نمود. در مکانیکی و صافکاری برای پولیش ، در کارهای حفاری و یا شکل دادن به سنگ و چوب ، در نجاری و … کاربرد گسترده دارند.

مزایای ابزارهای شارژی

استفاده از ابزارهای شارژی نسبت به ابزار های برقی مزیت هایی دارد، که در اینجا به چند مورد از آن اشاره می کنیم.

  1. ابزارهای شارژی دارای قابلیت حمل راحت می باشند. به این صورت که به راحتی حمل و جابه جا می شوند.
  2. بر خلاف ابزارهای برقی که محدود به مکان هایی هستند ، که برق وجود داشته باشد ، اما ابزارهای شارژی فقط با پر بودن باتری ها به راحتی در هر جایی قابل استفاده بوده و می توان ، آن را با خود حمل و جابجا کرد.
  3. محدوده کارکرد ابزار آلات شارژی وسیع می باشد. ابزار آلات برقی تا جایی امکان استفاده از آن ها وجود دارد ، که سیم کابل برسد. ابزار آلات شارژی در بیرون از محل کار و یا کارخانه ، داخل محل کار ، داخل جنگل یا کوه و … کاربرد دارند.
  4. از دیگر مزیت های این ابزارها تنوع در طراحی می باشد. برندهای مختلف این ابزارها را در طراحی های متنوعی به بازار عرضه کرده اند.
ابزار آلات شارژی یا برقی ؟

معایب ابزارهای شارژی

هر ابزاری همراه با مزایایی که دارد، دارای معایبی نیز می باشد. در ادامه به برخی از معایب ابزارهای شارژی می پردازیم.

وابسته بودن به باتری : یکی از مشکلاتی که در ابزار آلات شارژی وجود دارد، وابستگی به باتری است. در صورتی که باتری خراب شود و یا در حین کار شارژ آن تمام شود، نمی توان کار را ادامه داد. برای پروژه هایی که طولانی است ، استفاده از ابزارهای شارژی مشکلاتی را در پی دارد.

وزن بیشتر نسبت به ابزارهای برقی : ابزارهای شارژی به دلیل ساختار خاصی که دارند و استفاده از باتری در آن ها ، وزن بیشتری نیز دارند.

هزینه تعمیر و نگهداری بالاتر : ابزار آلات شارژی به گونه ای طراحی شده اند، که جهت تعمیر باید نزد متخصص و تعمیرکار ماهر برده شوند. هزینه نگهداری و تعمیر این ابزارها به مراتب بیشتر از ابزارهای برقی می باشد.

ابزار آلات برقی

ابزارهای برقی از انواع دیگر ابزار آلات بر اساس منبع تغذیه و تامین کننده نیرو می باشند. این ابزارها طیف گسترده ای از ابزار آلات را شامل می شوند. دارای انواع مختلفی بوده و انجام کارها با این ابزار در مدت کوتاهی ممکن می باشد. با توجه به استفاده بسیار زیاد از ابزارهای برقی ، برندهای مختلفی نیز در تولید آن ها در حال رقابت می باشند. انواع متنوع با کارایی های مختلفی از این ابزار وجود دارد. در ادامه به شرح مزایا و معایب این ابزارها می پردازیم.

ابزار آلات برقی یا شارژی ؟

مزایای ابزار برقی

ابزارهای برقی دارای تنوع بالایی بوده و برای هر کاری در هر صنعتی ، یک ابزار برقی متناسب با آن وجود دارد.

مورد دیگری که به آن می توان اشاره کرد ، محدود نبودن دستگاه است. به این معنی که در صورت دسترسی به برق ، مدتی طولانی می توان از دستگاه بهره برد.

راندمان ابزار آلات برقی نسبت به ابزارهای شارژی بیشتر است. در صورت سالم بودن دستگاه مدت طولانی و با گشتاور بالا از دستگاه استفاده می شود.

در هر جایی که دسترسی به برق بود، از ابزارهای برقی به مدت طولانی می توان، استفاده کرد. در حالی که ابزار آلات شارژی در صورت خالی شدن باتری، کار متوقف می شود.

معایب ابزارهای برقی

ابزارهای برقی در کنار مزایا، معایبی هم دارند. یکی از معتیب ابزارهای برقی محدوده عملکرد ، کم می باشد. با توجه به سیم برقی که به پریز برای کار با دستگاه، وصل می شود، فقط تا جایی می توان از دستگاه استفاده کرد ، که سیم برق برسد.

از دیگر معایب ابزارهای برقی این است ، در مکان هایی که دسترسی به برق نباشد، دیگر نمی توان از آن ها استفاده کرد. به طور مثال در مناطق جنگلی استفاده از ابزارهای شارژی ممکن است.

ابزار آلات شارژی بخریم یا برقی؟

ابزار شارژی یا برقی ؟ کدام بهتر است؟

در جواب این سوال که ابزار شارژی بخریم یا برقی؟ ، باید گفت که با توجه به نیاز کاربر باید تصمیم گرفت. در مطلب ارائه شده تمامی مزایا و معایب ابزار آلات برقی و ابزار آلات شارژی توضیح داده شد. همچنین باید اضافه کرد، اگر از ابزارها برای کارهای خانگی استفاده می کنید ، استفاده از ابزارهای شارژی بیشتر توصیه می شود. برای کار در ابعاد بزرگ و حجم کاری بالا استفاده از ابزار آلات برقی مناسب تر می باشد.

ابزار آلات شارژی بخریم یا برقی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتساپ
تلگرام